• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 03.12.14, 14:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Innovatsiooni asemel peaks rõhuma nõudlusele"

Eesti ettevõtjad püüavad olla liiga innovaatilised, samuti ei ole nad veel keskendunud omatoodete tegemisele, ütles tänasel ekspordikonverentsil väliskaubandus- ja ettevõtlusminister Anne Sulling.
Minister Anne Sullingu sõnul peaks valmistama rohkem omatooteid, mitte detaile teiste toodetele.
  • Minister Anne Sullingu sõnul peaks valmistama rohkem omatooteid, mitte detaile teiste toodetele. Foto: Eiko Kink
Kuigi Eesti on tuntud kui IT-riik, siis statistika näitab, et peamiselt viivad siinsed ettevõtjad riigist välja muid tooteid: masinaid-seadmeid, mineraalseid kütuseid, puittooteid ja erinevaid tööstustooteid.
“Olen tähele pannud, et paljud neist teevad detaile kellegi teise toote jaoks. Valmistame vahekomponente, aga mitte lõpptooteid. Kuna töötajad tahaksid saada järjest suuremat palka, siis peaksime järgnevatel aastatel mõtlema, kuidas toota kõrgema marginaaliga tooteid,” rääkis Sulling, kinnitades, et riik on valmis ettevõtjatele appi tulema.
Sulling lisas, et ettevõtjad panevad ka liiga suurt rõhku innovatsioonile, kuigi võiks mõelda hoopis nõudlusele. “Teame suurepäraseid innovatsioone, mida keegi ostma ei kipu,” nentis ta, lisades, et riik soovib enim toetada tootearendust, samuti eksporditurgudele minekut.
Meie ettevõtted on harjunud eksportima kultuuriliselt tuttavatesse ja lähedal asuvatesse riikidesse, praeguse seisuga liigub üle 60 protsendi ekspordist just sellistesse riikidesse, näiteks Balti riikidesse, Soome, Venemaale ja Rootsi. 29 protsenti toodetest läheb teele mujale Euroopasse ja vaid 10 protsenti ekspordist kaugematesse riikidesse väljaspool Euroopat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele